اسید هیومیک
برای پسته

اسید هیومیک برای پسته

آیا اسید هیومیک برای پسته مفید است؟ چگونه می‌توانیم پسته باکیفیتی تولید کنیم و درختان پسته پرباری پرورش دهیم؟ پسته یکی از لذیذترین آجیل‎‌ها و تنقلات است که ارزش غذایی بالایی دارد و بین ایرانیان نیز بسیار محبوب است. پسته سرشار از ویتامین B1، ویتامین B2، فسفر، اسیدهای چرب غیر اشباح و… می‎باشد. کشت و پرورش پسته پروسه‌‎ای سخت، پر هزینه، زمانبر و پر زحمت است و به همین دلیل از قیمت بالایی نیز برخوردار است.
مانند تمامی درختان و محصولات کشاورزی، درختان پسته مواد مغذی مورد نیاز خود را از خاک دریافت می‎کنند. بنابراین کشاورزان و باغداران در تمامی دوران کاشت، پرورش و… پسته، به انواع کود کشاورزی و مواد مغذی مناسب درختان پسته نیاز دارند تا بتوانند به کمک آن‎ها درختان را تغذیه کنند. کوددهی ضعیف ممکن است منجر به کاهش بهره وری، تولید پسته بی‎‌کیفیت و کوچک و… شود. در کنار کودها و مواد مغذی، درختان پسته برای رشد بهتر، به محرک‌های زیستی نیز نیاز دارند. یکی از محرک‎‌های زیستی مناسب، اسید هیومیک برای پسته می‎باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی اسید هیومیک برای پسته، مزایای استفاده از اسید هیومیک و… بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

اسید هیومیک برای پسته - سروش باران

اسید هیومیک برای پسته

فهرست مطالب

اسید هیومیک برای پسته - سروش باران

اسید هیومیک برای پسته چیست؟

پسته یکی از با ارزش‌‎ترین و البته پرطرفدارترین آجیل‌ها در سراسر دنیاست که فواید بسیاری دارد. یکی از دلایل قیمت بالای این خوراکی، شرایط سخت کاشت و نگهداری درختان پسته است. درختان پسته به مراقبت بسیاری نیاز دارند و در سال‌های ابتدایی کاشت هیچ باری نمی‎دهند و صرفا مشمول هزینه برای باغداران هستند.
در حالیکه باغدار هیچ بهره اقتصادی از آن‎ها نمی‎برد. اگر بخواهیم دقیق‎تر به این موضوع بپردازیم، می‎توان گفت که بذر پسته 2 سال طول می‌کشد تا به نهال تبدیل شود و نهال پسته 5 سال طول می‌کشد تا به ثمر برسد. در 5 تا 10 سالگی باروری درختان پسته کم بوده و پس از گذشت تقریبا ده سال، درختان پسته پربار می‎شوند.

تماس با کارشناس فروش: 02153857

اما آیا در این چند سال می‎توان درختان پسته را به حال خود رها کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا خیر است. در تمامی این سال‎ها، باغداران باید برنامه ریزی منظم و دقیقی برای کوددهی به درختان پسته داشته باشد. داشتن برنامه کوددهی سالانه برای درختان پسته تاثیر مستقیمی در رشد سریع‌‎تر و بیشتر بذر پسته و سلامت درخت و میوه آن دارد.
حال که به شرایط رشد و نمو نهال‌های پسته آشنا شدید، قصد داریم به بررسی اسید هیومیک برای پسته بپردازیم. اسید هیومیک نوعی محرک زیستی گیاهی (تقویت کننده زیستی گیاهی) است. محرک‎‌های زیستی کیفیت و عملکرد گیاه را بصورت غیر مستقیم افزایش داده و شرایط را بهبود می‌بخشند. در واقع هیومیک اسید مانند کودهای کشاورزی مواد مغذی مورد نیاز درختان و محصولات کشاورزی را تامین نمی‎کند؛ بلکه به افزایش دسترسی ریشه درختان و گیاهان به این مواد مغذی کمک می‎کند. برخی از افراد به اشتباه هیومیک اسید را با انواع سموم کشاورزی اشتباه می‎گیرند.
قابل ذکر است که اسیدهای هیومیک آفات یا عوامل بیماری زا را از بین نمی‎برند؛ بلکه به افزایش مقاومت گیاه در برابر عوامل بیماری زا کمک می‎کنند. اسید هیومیک فواید فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی بسیاری برای گیاهان و خاک دارند که در ادامه مقاله به آن‎ها می‎پردازیم.

اسید هیومیک برای پسته چه مزایایی دارد؟

مزایای اسید هیومیک برای پسته بسیار فراوان است. در اینجا قصد داریم به بررسی برخی از مزایای بی‎شمار اسید هیومیک بپردازیم. این مزایا عبارت است از:

یکی از معضلات اصلی مناطق کاشت درختان پسته شوری خاک است. اسید هیومیک می‎تواند شوری خاک را تا حد زیادی کاهش داده و محیط را برای کاشت درختان پسته مهیا کند.

اسید هیومیک می‎تواند ساختار خاک را بطور موثری اصلاح کند. بهبود ساختار خاک سبب جلوگیری از تلفات زیاد آب و مواد مغذی در خاک‌های سبک و شنی می‎شود. به همین دلیل درختان پسته به مواد مغذی بیشتری دسترسی داشته و در نتیجه رشد بهتری دارند.

جلوگیری از فرسایش و ترک خوردگی خاک از دیگر مزایای استفاده از هومیک اسید می‎باشد. همچنین اسید هیومیک می‎تواند کارایی خاک را افزایش داده و تهویه خاک را بهبود ببخشد.

اسید هیومیک ظرفیت نگهداری آب در خاک را افزایش می‌دهد و در نتیجه به مقاومت در برابر خشکسالی کمک می‎کند. به همین دلیل در صورت استفاده از اسید هیومیک برای پسته، درختان با کم آبی و خشکسالی مواجه نمی‎شوند.

هیومیک اسید می‎تواند به تنظیم pH خاک (اسیدی و قلیایی بودن خاک) کمک بسزایی کند.

استفاده از اسید هیومیک برای پسته منجر به بهبود و بهینه سازی جذب مواد مغذی و آب توسط درختان پسته می‎شود. که این خود می‎تواند به رشد بهتر درختان کمک کند.

هیومیک اسید می‎تواند به حفظ کودهای معدنی محلول در آب مناسب رشد درختان پسته، در نزدیکی ریشه درختان کمک کند و موجب کاهش آبشویی شود.

توسعه کلروفیل، قندها و اسیدهای آمینه در گیاهان را تقویت می‎‌کند و به فتوسنتز در گیاهان، میوه‌‎ها و محصولات کشاورزی کمک می‎کند.

محتوای ویتامین و مواد معدنی گیاهان را افزایش می‎دهد. همچنین اسید هیومیک می‎تواند کیفیت محصول را افزایش داده و ارزش غذایی آن‎ها را بهبود ببخشد.

استفاده از اسید هیومیک باعث افزایش ضخامت دیواره‌های سلولی میوه‎‌ها می‎شود که این امر می‎تواند زمان نگهداری و انبار آن‎ها را طولانی‎‌تر کند.

این محرک زیستی گیاهی رشد و تکثیر میکروارگانیسم‌های مفید در خاک را تحریک می‎کند.

هیومیک اسید آنزیم‎‌های گیاهی را تحریک کرده و تولید آن‎ها را افزایش می‎دهد.

از دیگر مزایای هیومیک اسید می‎توان به تبدیل عناصر مغذی به اشکال قابل دسترسی برای ریشه درختان پسته اشاره کرد.

هیومیک اسید به بهبود و افزایش جذب نیتروژن توسط درختان کمک می‎کند. همچنین می‎تواند در رفع کلروز در برگ‌‎های درختان پسته موثر باشد.

اسید هیومیک می‎تواند دسترسی ریشه درختان پسته و سایر محصولات را به مواد سمی موجود در خاک را کاهش دهد.

استفاده از اسید هیومیک برای پسته موجب افزایش مقاومت طبیعی درختان را در برابر بیماری‌ها و آفات می‎شود.

هیومیک اسید با تاثیر بر ساختمان خاک و نرم کردن آن، رشد و توسعه ریشه را بصورت عمودی تحریک کرده تسهیل نموده که این خود منجر به جذب بهتر مواد مغذی توسط ریشه گیاهان و محصولات کشاورزی می‎شود. همچنین می‎تواند تنفس ریشه را بهبود ببخشد.

اسید هیومیک برای پسته - سروش باران
مواد مغذی زمان مناسب
نیتروژن اواخر اسفند ماه تا پایان فروردین ماه
فسفراواخر فصل پاییز یا زمستان در مرحله خواب درخت و در طول فصل به شکل میکس با ماکروهای اصلی
پتاسیماواخر فصل پاییز یا زمستان در مرحله خواب درخت, در خرداد ماه تا اوایل تیر ماه و همچنین زمان پر شدن مغز
گوگرد در فصل پاییز یا زمستان هنگام خواب درخت
بصورت محلول پاشی در هنگام متورم شدن جوانه‎‌ها در اسفند ماه
کلسیمدر فصل پاییز یا زمستان هنگام خواب درخت و در طول فصل به شکل آبیاری از منبع نیترات کلسیم و محلولپاشی از منبع کلسیم کلاته یا محلول
مواد مغذیزمان مناسب
آهندر فصل پاییز یا زمستان هنگام خواب درخت و در طول فصل
رویدر فصل پاییز یا زمستان هنگام خواب درخت و در طول فصل به فراخور نیاز
منگنزدر فصل پاییز یا زمستان هنگام خواب درخت
مسدر فصل پاییز یا زمستان هنگام خواب درخت

بور

بصورت محلول پاشی در هنگام متورم شدن جوانه‎ها در اسفند ماه و بعد از برداشت محصول

منیزیم

در فصل پاییز یا زمستان هنگام خواب درخت

خرید اسید هیومیک برای پسته؛ سروش باران

در این مقاله به بررسی فواید اسید هیومیک برای پسته پرداختیم. اگر می‎خواهید درختان پسته‌ای پربار و پسته‎‌هایی باکیفیت و مرغوب داشته باشید از اسید هیومیک غافل نشوید. شما می‎توانید برای خرید اسید هیومیک برای پسته، استعلام قیمت هیومیک اسید و… با کارشناسان ما در سروش باران در ارتباط باشید. هدف ما در سروش باران ارائه راه حلی درست و کاربردی برای باغ‌‎ها و زمین‌‎های کشاورزی شما می‎باشد.
سروش باران یکی از بهترین تولید کننده‎‌های ابزار و تجهیزات کشاورزی و باغبانی در ایران می‌باشد. شما می‎توانید برای خرید انواع تجهیزات مورد نیاز کشاورزی و باغبانی نظیر کودهای کشاورزی (بهترین کود برای درخت پسته، کود ارگانیک، کود شیمیایی، کود آلی و…)، انواع آفت کش و سموم کشاورزی نظیر علف‎‌ کش، حشره کش، لارو کش و…، ابزار موتوری، ابزار آبیاری، ابزار باغبانی، سمپاش‌‎ها و… به سروش باران مراجعه کنید. تیم سروش باران متعهد است که با کیفیت‎‌ترین محصولات را در کوتاه‌‎ترین زمان و با پشتیبانی عالی به شما عزیزان عرضه کند.

تعهد، پاسخگویی به موقع، مسئولیت پذیری و ارائه خدمات درست و کارآمد از اهداف ما در این زمینه می‌باشد و ما همواره می‌کوشیم که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهیم. بزرگترین هدف ما در سروش باران ارئه‌ی بستری برای کشاورزان و باغداران است تا بتوانند تمامی ابزارهای مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:00 و پنج شنبه از ساعت 8:30 تا 12:00 با شماره تلفن 02153857 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره خرید و پاسخگویی در سریعترین زمان ممکن
از طریق شماره تماس 02153857 تماس حاصل فرمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت‌ها و خرید انواع تجهیزات کشاورزی با کارشناسان فروش ما
×