بهترین کود آهن

بهترین کود آهن

بهترین کود آهن چیست؟ چرا گیاهان به ریز مغذی آهن نیاز دارند؟ گیاهان برای رشد و بقا (مانند هر موجود زنده دیگری) به مواد مغذی نیاز دارند. سیستم ریشه‌‎ای گیاه مواد مغذی را از طریق خاک جذب کرده و در اختیار گیاه قراد می‎دهد. بدین ترتیب گیاه از مواد غذایی جذب شده از خاک، نور خورشید و آب تغذیه کرده و رشد می‎کند. اگر مواد مغذی مورد نیاز در خاک وجود نداشته باشد، گیاه پژمرده و بیمار شده و رشد آن توقف پیدا می‎کند.
در واقع می‌توان گفت که گیاه دچار مرگ شده و از بین می‎رود. کمبود مواد مغذی در خاک به کمک انواع کودهای کشاورزی (کود شیمیایی، کود آلی، کود معدنی و…) قابل جبران می‎باشد. قبل از خرید انواع کود کشاورزی در ابتدا شما باید بررسی کنید که گیاهان و محصولات کشاورزی و باغی شما به چه نوع مواد مغذی نیاز دارند. در این مقاله از وبلاگ سروش باران قصد داریم به بررسی تاثیرات آهن بر گیاهان، نشانه‌‎های کمبود آهن در محصولات کشاورزی، بهترین کود آهن و… بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

بهترین کود اهن - سروش باران

بهترین کود آهن چیست؟

فهرست مطالب

بهترین کود اهن - سروش باران

بهترین کود آهن

آهن، بیست و ششمین عنصر جدول تناوبی و یکی از 16 عنصر حیاتی و ضروری برای رشد و سلامت گیاهان می‎باشد. مواد مغذی مورد نیاز گیاهان به دو دسته کلی تقسیم می‎شود: درشت مغذی (گیاه در مقادیر زیادی به این عنصر نیاز دارد) و ریز مغذی (گیاه در مقادیر کمی به این عنصر نیاز دارد) که آهن جزو ریز مغذی‌ها محسوب می‎شود. یعنی گیاهان و محصولات کشاورزی در دوزهای کوچک به آهن نیاز دارند اما وجود آهن برای رشد بهتر، سلامتی و… در گیاه بسیار ضروری است. قابل ذکر است که آهن نقش اساسی در فرآیندهای متابولیک مانند سنتز DNA، انتقال انرژی، تنفس و فتوسنتز دارد. چرا گیاهان به آهن نیاز دارند؟

تماس با کارشناس فروش: 02153857
  • آهن به حفظ کلروپلاست در گیاهان و محصولات کشاورزی کمک می‎کند.
  • بهترین کود آهن موجب بهبود فرآیند فتوسنتز در گیاهان می‌شود.
  • بهبود اکسیژن رسانی در گیاه از دیگر فواید کود آهن برای گیاهان می‎باشد.
  • بهبود عملکرد تثبیت نیتروژن
انواع بهترین کود آهن در صنعت کشاورزی به سه دسته کلی تقسیم می‎شود:

سولفات آهن: سولفات آهن یکی از رایج‌‎ترین انواع بهترین کود آهن است. این کود برای رشد سالم گیاه ضروری است و به درمان کمبود آهن یا کلروز در گیاهان کمک شایانی می‎کند.

کلات آهن: یکی از دیگر انواع بهترین کود آهن می‎‌توان به کلات آهن اشاره کرد. جالب است بدانید که جذب کلات آهن توسط گیاهان بسیار آسان است و گیاه به راحتی می‌تواند از آن تغذیه کرده و کمبود آهن را جبران کند. در مقابل این کود از قیمت بالاتری نسبت به سولفات آهن برخوردار است. در موارد کمبود آهن یا کلروز، کلات آهن می‌‎تواند به سرعت محصولات کشاورزی و باغی را درمان کند (به ویژه در خاک‎‌های قلیایی)

کود آهن مایع: این کود (همانطور که از نام آن پیداست) به شکل مایع است و برای درمان گیاهان مستقیماً روی شاخ و برگ گیاه اعمال می‎شود. از این کود معمولا برای جبران کمبود آهن در گل رز، سبزیجات یا گیاهان مرکبات و سایر گیاهان استفاده می‌‎شود.

اثر بهترین کود آهن در سلامت گیاهان

آهن (Fe) در گیاهان عملکردی مشابه آهن در سیستم گردش خون انسان دارد. در واقع همانطور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، بهترین کود آهن به انتقال اکسیژن در گیاهان کمک می‎کند. همچنین کود آهن نقش مهمی در تشکیل کلروفیل در گیاهان دارد. در میان عناصر مورد نیاز گیاهان آهن به عنوان یک ریز مغذی طبقه بندی می‎‌شود. قابل ذکر است که گیاهان در مقایسه با درشت مغذی‌‎ها به مقادیر کمتری ریز مغذی نیاز دارند اما وجود آن‎ها ضروری است. به همین دلیل مهم است که مرتبا علائم و شکل ظاهری گیاهان و محصولات کشاورزی را بررسی کرده و در صورت کمبود از بهترین کود آهن استفاده کنید. چرا که پیشگیری از کمبود آهن بسیار آسان‎تر و کم هزینه‌‎تر از درمان گیاه بیمار است.

میزان جذب آهن توسط گیاهان با سطح pH خاک ارتباط مستقیمی دارد. اگر pH خاک از حدی کمتر یا بیشتر باشد، اهن به شکلی غیر قابل دسترس در خاک تبدیل می‎‌شود. در واقع آهن به میزان کافی در خاک موجود است اما گیاه نمی‎‌توان به آن دسترسی داشته باشد. در نتیجه گیاهان و محصولات کشاورزی دچار کمبود آهن می‌شوند. سطح pH را می‌‎توان با استفاده از بهترین کود و آب با اسیدیته بالاتر کاهش داد. این امر کمی زمانبر بوده و ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شاهد بهبود باشید. اگر پس از تنظیم pH باز هم گیاه دارای کمبود آهن باشد می‎توانید برای جبران از بهترین کود آهن کمک بگیرید.

شاید برای شما نیز سوال باشد که چگونه می‌‎توانیم بفهمیم که گیاه دچار کمبود شده و باید از بهترین کود آهن کمک بگیریم. یکی از بارزترین علائم کمبود آهن در گیاهان و محصولات کشاورزی برگ‎دار کلروز است. در پدیده کلروز برگ‌های گیاه زرد شده و رگبرگ‌ها سبز تیره می‌مانند. اگر پس از ابتلا گیاه به کلروز فورا برای درمان گیاه اقدام نکنید، نوک برگ‎‌ها شروع به سوختن می‎کند. برخی از دیگر علائم کمبود آهن در گیاهان عبارت است از:

  • رشد ضعیف گیاه و ریزش برگ
  • زردی شدید بر روی برگ‎‌های تازه
  • توقف گلدهی و رشد گیاه
  • سفید شدن برگ‎‌های زرد

حال که علائم کمبود آهن در گیاهان و محصولات کشاورزی بررسی کردیم بهتر است به بررسی علل احتمالی کمبود آهن نیز بپردازیم. شایع‌‎ترین عل کمبود آهن در گیاهان عبارت است از:

  • از شایع‎‌ترین عل کمبود آهن در گیاهان می‌‎توان به PH بالای خاک (بیش از 6.5 pH) اشاره کرد که منجر به عدم دسترسی ریشه گیاه به آهن می‌‎شود.
  • وجود منگنز، مس یا روی بیش از حد بر روی جذب آهن اثر گذار است.
  • آبیاری بیش از حد و یا برعکس، کم آبی در گیاهان، می‎‌تواند باعث کلروز و ایجاد استرس بر روی گیاهان شود.
  • فسفر بیش از حد
  • دمای پایین ریشه
  • خاک رس بیش از حد مرطوب (این مورد موجب راکد شدن اکسیژن در ریشه گیاه می‎شود)
  • سیستم ریشه‌ای آسیب دیده
قیمت بهترین کود آهن

همانطور که گفتیم استفاده از انواع کود کشاورزی نظیر کود آهن، در صنعت کشاورزی و باغداری بسیار رایج بوده و بازار خرید و فروش کودهای کشاورزی همواره داغ است. کافیست شما عبارت “بهترین کود آهن” را در اینترنت جست و جو کنید تا بتوانید انواع کود آهن‌های مختلف با قیمت‎‌های متفاوت را بیابید. در اینجا قصد داریم به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت بهترین کود آهن موجود در بازار بپردازیم. این عوامل عبارت است از:

مواد اولیه: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت بهترین کود آهن، کیفیت مواد اولیه است. هرچه مواد اولیه استفاده شده مرغوب‎‌تر و باکیفیت‎‌تر باشد، کود آهن از قیمت بالاتری برخوردار است.
برند کود آهن: برند کود آهن از عواملی است که نمی‎توان تاثیر آن را بر قیمت کود آهن نادیده گرفت. ممکن است دو کود آهن از کیفیت یکسانی برخوردا باشند اما بخاطر تفاوت برند دارای قیمت‎‌های مختلفی باشند.

بهترین کود اهن - سروش باران

حجم مورد نیاز: هر چه حجم خرید شما بالاتر باشد قیمت نهایی پایین‎‌تر است. به همین دلیل پیشنهاد ما به خریداران بهترین کود آهن خرید بصورت عمده می‎باشد.
هرینه جانبی: هزینه‎‌های جانبی نظیر هزینه بسته بندی، هزینه کارگر، هزینه‎‌های سربار و… همگی بصورت غیر مستقیم بر قیمت نهایی انواع کود کشاورزی نظیر کود آهن تاثیر گذار است.

خرید بهترین کود آهن؛ سروش باران

در این مقاله از وبلاگ سروش باران به بررسی بهترین کود آهن، مزایای استفاده از کود آهن و… پرداختیم. شما می‎توانید برای جبران کمبود آهن محصولات کشاورزی خود، بهترین کود آهن را از سروش باران خریداری کنید. برای خرید، استعلام قیمت و… با کارشناسان ما در سروش باران در ارتباط باشید. هدف ما بهبود کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و باغی شماست.
سروش باران یکی از بهترین تولید کننده‎‌های ابزار و تجهیزات کشاورزی و باغبانی در ایران می‌باشد. شما می‎توانید برای خرید انواع تجهیزات مورد نیاز کشاورزی و باغبانی نظیر کودهای کشاورزی (کود ارگانیک، کود شیمیایی و…)، انواع آفت کش و سموم کشاورزی نظیر علف‎‌کش، حشره کش و…، ابزار موتوری، ابزار آبیاری، ابزار باغبانی، سمپاش‎‌ها و… به سروش باران مراجعه کنید. تیم سروش باران متعهد است که با کیفیت‌ترین محصولات را در کوتاه‌‎ترین زمان و با پشتیبانی عالی به شما عزیزان عرضه کند. تعهد، پاسخگویی به موقع، مسئولیت پذیری و ارائه خدمات درست و کارآمد از اهداف ما در این زمینه می‌باشد و ما همواره می‌کوشیم که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهیم. بزرگ‌ترین هدف ما ارئه‌ی بستری برای کشاورزان و باغداران است تا بتوانند تمامی ابزارهای مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:00 و پنج شنبه از ساعت 8:30 تا 12:00 با شماره تلفن 02153857 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره خرید و پاسخگویی در سریعترین زمان ممکن
از طریق شماره تماس 02153857 تماس حاصل فرمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت‌ها و خرید انواع تجهیزات کشاورزی با کارشناسان فروش ما
×