بهترین کود جلبک دریایی

بهترین کود جلبک دریایی

کودهای کشاورزی با هدف رفع کمبود مواد مغذی و تامین عناصر مورد نیاز گیاهان نقش مهمی در افزایش عملکرد و کیفیت محصولات زراعی دارند. کودهای کشاورزی انواع مختلفی دارند. کودهای کشاورزی (چه به صورت مایع و چه جامد) مواد مغذی ضروری را برای گیاهان فراهم می کنند. همچنین آن‌ها به عنوان یک تقویت کننده برای رشد گیاه سالم عمل می‌کنند. یکی از موثرترین انواع کود کشاورزی می‌‎توان به کود جلبک دریایی اشاره کرد.
بهترین کود جلبک دریایی به عنوان کود زیستی یا محرک زیستی شناخته می‌‎شود و فواید بسیار زیادی برای رشد گیاهان دارد. کود جلبک دریایی حاوی کربوهیدرات‌‎های پیچیده و سایر مواد معدنی ضروری است که گیاهان برای رشد سالم به آن‎ها نیاز دارند. در این مقاله از وبلاگ سروش باران قصد داریم به بررسی بهترین کود جلبک دریایی، مزایای استفاده از آن و… بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مقاله همراه ما باشید.

بهترین کود جلبک دریایی چیست؟

گیاهان برای رشد، حفظ سلامتی و… به عواملی نظیر نور خورشید، آب، زمین حاصلخیز و مواد مغذی مناسب متکی هستند. کمبود یا نبود هر یک از این موارد می‎تواند منجر به بیماری‌های گیاهی، اختلال در رشد و در نهایت مرگ گیاهان و محصولات زراعی شود. بطور معمول مواد مغذی مورد نیاز گیاهان در زمین کشاورزی وجود دارد. اما در برخی از موارد (به دلایل متفاوت) این مواد مغذی در دسترس گیاه قرار نمی‌گیرند و یا خاک دچار کمبود مواد معدنی می‎شود. در این شرایط بهترین راهکار استفاده از انواع کود کشاورزی می‎باشد.

بهترین کود جلبک دریایی - سروش باران

بهترین کود جلبک دریایی

فهرست مطالب

بهترین کود جلبک دریایی - سروش باران

کود جلبک دریایی یکی از انواع کودهای کشاورزی است که بسیار موثر و کارآمد است و در مقایسه با کودهای معمولی مزایای متعددی دارد. در واقع بهترین کود جلبک دریایی غنی از مواد مغذی ضروری است، باعث رشد متعادل محصولات زراعی می‎شود و همچنین می‎تواند منجر به افزایش قابل توجه عملکرد گیاهان شود. این کود بدون شک یکی از بهترین کودهایی است که باغداران و کشاورزان می‎توانند از آن استفاده کنند.

انواع کود جلبک دریایی

بهترین کود جلبک دریایی (همانطور که از نام آن پیداست) از گونه‌‎های مختلف جلبک‌‎های قرمز، قهوه‌ای و سبز تشکیل شده‌‎اند. جلبک‌های دریایی نیز بر اساس کاربرد طبقه‌بندی می‌شوند. برخی از انواع جلبک دریایی عبارت است از: جلبک‌های دریایی خوراکی، جلبک دریایی دارویی، کود جلبک دریایی و یا مصارف صنعتی. جلبک دریایی در زیر آب رشد می‎کند و به عنوان پوشش گیاهی آبزی شناخته می‎شود.

تماس با کارشناس فروش: 02153857

انواع کود جلبک دریایی به دو دسته کلی کود جلبک دریایی مایع و کود جلبک دریایی گرانولی یا پودری تقسیم می‏شود. کود گرانولی جلبک دریایی به دو صورت قابل استفاده است:

اعمال بصورت مستقیم بر روی خاک:

پس از پاشش کود بر روی خاک آبیاری انجام می‎شود تا مواد مغذی موجود در کود آزاد شده و برای جذب در دسترس گیاه قرار بگیرد و یا کود همراه با آب آبیاری به خاک تزریق می شود.

محلول پاشی:

در محلول پاشی کود پس از ترکیب با میزان مشخصی آب مورد استفاده قرار می‎گیرد.

مزایای استفاده از بهترین کود جلبک دریایی

استفاده از بهترین کود جلبک دریایی مزایای بیشماری برای گیاهان، محصولات زراعی و خاک دارد. در اینجا قصد داریم به بررسی برخی از این مزایا بپردازیم.

بهبود سلامت گیاه

استفاده از بهترین کود جلبک دریایی می‎تواند ظرفیت تحمل گیاه در برابر تنش‎‌های بیرونی را به کمک بهبود وضعیت سلامت کلی گیاهان افزایش دهد. کود جلبک دریایی با تقویت سیستم ایمنی به مقاومت گیاهان در برابر بیماری‌‎ها و آفات کمک می‎کند. همچنین کودهای جلبک دریایی حاوی محرک‌‎های رشد طبیعی هستند که می‌‎توانند عملکرد محصول را تا حد زیادی افزایش دهند.

سرشار از پتاسیم

پتاسیم موجود در جلبک دریایی به افزایش مقاومت گیاه در برابر دماهای شدید، خشکی، شوری و بیماری‌‎ها کمک می‎کند. همچنین پتاسیم با ضخیم کردن دیواره‌‎های سلولی می‎تواند از بیماری‌‎های گیاهی جلوگیری کند.

بهبود عملکرد محصول

استفاده از بهترین کود جلبک دریایی می‌‎تواند به بهبود عملکرد محصول کمک بسیار زیادی کند. اگر می‌خواهید میوه‌ها و سبزیجات با ماندگاری بسیار بالا پرورش دهید، کود جلبک دریایی را در برنامه کوددهی خود قرار دهید. استفاده از جلبک دریایی 10 تا 12 روز قبل از برداشت محصول سبب افزایش عمر مفید میوه‎‌ها و سبزیجات می‎شود.

بهبود کیفیت خاک

کود جلبک دریایی با افزایش مواد آلی در خاک، قوام و بافت کلی خاک را بهبود می‎بخشد. همچنین این کود میکروارگانیسم‌‎های موجود در خاک را فعال می‎کند. این میکروارگانیسم‌‎ها به عنوان کاتالیزور عمل کرده و در نتیجه کیفیت خاک را افزایش می‎دهند.

غیر سمی

از آن‎جایی که کودهای مبتنی بر جلبک دریایی از منابع ارگانیک به دست می‌آیند، غیرسمی هستند و برای استفاده بر روی محصولات زراعی کاملاً بی‌خطر و غیر سمی هستند. همچنین کودهای حاوی جلبک دریایی برای حیوانات خانگی و انسان نیز بی‌ضرر هستند و هیچ گونه اثرات مضری برای محیط زیست ندارند.

بهبود سرعت جوانه زنی بذر

استفاده از کود جلبک دریایی در بهبود سرعت جوانه زنی بذر تاثیر بسزایی دارد. در واقع می‎توان گفت بذرهای آغشته به عصاره جلبک دریایی سریعتر جوانه می‎زنند و رشد بهتر و نرخ بقای بالایی دارند. خیساندن بذرها در عصاره جلبک دریایی خطرات مربوط به شوک پیوند را کاهش می‌‎دهد و منجر به رشد سریع‌تر ریشه می‌‎شود.

بهترین کود جلبک دریایی - سروش باران
بهبود دسترسی به مواد مغذی

میکروارگانیسم‌‎های موجود در جلبک دریایی مواد چسبنده‎ای ترشح می‎کنند که به اتصال مواد مغذی به خاک کمک می‎کند. سپس این مواد مغذی به جای شسته شدن در لایه‎‌های پایینی خاک، به راحتی در اختیار ریشه‎‌های گیاه قرار می‎گیرند.

دفع آفات و حشرات

جلبک دریایی حاوی نمک‌هایی است که منجر به دفع حشرات مانند راب، کرم، حلزون و… می‌شود. همچنین استفاده از بهترین کود جلبک دریایی می‌تواند در کاهش رشد علف‌‎های هرز (پوشش گیاهی ناخواسته) اثر بسیار زیادی داشته باشد. این خود می‌‎تواند نیاز به استفاده از انواع آفت کش نظیر حشره کش و یا علف کش در مزارع را کاهش دهد.

بهبود کیفیت خاک

کود جلبک دریایی با افزایش مواد آلی در خاک، قوام و بافت کلی خاک را بهبود می‎بخشد. همچنین این کود میکروارگانیسم‌‎های موجود در خاک را فعال می‎کند. این میکروارگانیسم‌‎ها به عنوان کاتالیزور عمل کرده و در نتیجه کیفیت خاک را افزایش می‎دهند.

بهترین کود جلبک دریایی - سروش باران

نکات مهم استفاده از بهترین کود جلبک دریایی

در اینجا قصد داریم به بررسی برخی از نکات مهم هنگام استفاده از کود جلبک دریایی بپردازیم. برخی از این نکات عبارت است از:
قبل از استفاده از کود جلبک دریایی بهتر است دستورالعمل‎‌های ذکر شده بر روی بسته بندی محصول را به دقت مطالعه کنید. بطور معمول این دستورالعمل‎‌ها شامل مواردی نظیر دوز مجاز، زمان استفاده، محدودیت‌‎های مصرف و… می‌‎شوند.
هنگام از استفاده از کود جلبک دریایی (و یا هر کود کشاورزی دیگری) آن را به درستی با میزان معینی آب رقیق کنید.
شما می‎‌توانید 3 میلی لیتر کود جلبک دریایی مایع را در 1 لیتر آب رقیق کنید.
محلول بدست آمده را می‎توان به مدت 8 تا 10 روز در دمای معمولی نگهداری کرد.
قابل ذکر است که برای اعمال کود جلبک دریایی بر روی برگ گیاهان و محصولات زراعی برگدار بهتر است 1 میلی لیتر کود را با 1 لیتر آب رقیق کنید. سپس محلول بدست آمده را بر روی برگ‌‎ها اسپری کنید.

o قبل از اعمال محلول جلبک دریایی روی برگ‌‎ها، ابتدا برگ‌‎ها را تمیز کنید. برگ‎‌های گیاهان و محصولات کشاورزی باید تمیز و فاقد هرگونه گرد و غبار باشند. در غیر اینصورت اثر کوددهی کاهش می‌یابد.
همانطور که کمبود مواد مغذی در محصولات زراعی می‎تواند باعث بروز آسیب‎‌های جبران ناپذیری باشد، مصرف بیش از حد کود نیز می‎تواند منجر به ایجاد سوختگی در گیاهان شود.
در صورت مرطوب بودن خاک از اعمال کود بپرهیزید. زیرا اگر خاک مرطوب باشد ریشه گیاه هیچ ماده معدنی را از آن جذب نمی‎کند. علاوه بر این، ریشه‌‎ها به دلیل آب اضافی شروع به پوسیدگی می‎کنند.
برای کود دهی به محصولات زراعی بهتر است از یک برنامه منظم و متعادل پیروی کنید. حداقل فاصله زمانی مجاز برای کود دهی مجدد 15 روز می‎باشد.

خرید بهترین کود جلبک دریایی؛ سروش باران

در این مقاله از وبلاگ سروش باران به بررسی یکی از کودهای موثر و کارآمد در صنعت کشاورزی یعنی کود جلبک دریایی و مزایای استفاده از آن پرداختیم. اگر می‎‌خواهید زمین کشاورزی حاصلخیز و محصولات زراعی با کیفیتی داشته باشید، استفاده از انواع بهترین کود جلبک دریایی را نادیده نگیرید. شما می‎‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، استعلام قیمت و مشاوره خرید با کارشناسان ما در سروش باران در ارتباط باشید. هدف ما در سروش باران ارائه باکیفیت‌ترین محصولات و جلب رضایت شما مشتریان عزیز می‎باشد.
سروش باران یکی از بهترین تولید کننده‎‌های ابزار و تجهیزات کشاورزی و باغبانی در ایران می‌باشد. شما می‎توانید برای خرید انواع تجهیزات مورد نیاز کشاورزی و باغبانی نظیر کودهای کشاورزی (کود ارگانیک، کود شیمیایی، کود آلی، کود 20 20 20 و…)، انواع آفت کش و سموم کشاورزی نظیر علف‎‌ کش، حشره کش، لاروکش و…، ابزار موتوری، ابزار آبیاری، ابزار باغبانی، سمپاش‌ها و… به سروش باران مراجعه کنید. تیم سروش باران متعهد است که با کیفیت‌‎ترین محصولات را در کوتاه‌‎ترین زمان و با پشتیبانی عالی به شما عزیزان عرضه کند.
تعهد، پاسخگویی به موقع، مسئولیت پذیری و ارائه خدمات درست و کارآمد از اهداف ما در این زمینه می‌باشد و ما همواره می‌کوشیم که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهیم. بزرگترین هدف ما در سروش باران ارئه‌ی بستری برای کشاورزان و باغداران است تا بتوانند تمامی ابزارهای مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:00 و پنج شنبه از ساعت 8:30 تا 12:00 با شماره تلفن 02153857 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره خرید و پاسخگویی در سریعترین زمان ممکن
از طریق شماره تماس 02153857 تماس حاصل فرمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت‌ها و خرید انواع تجهیزات کشاورزی با کارشناسان فروش ما
×