* بعد از چند روز آبیاری نکردن باغ یا مزرعه، اقدام به محلولپاشی یا سمپاشی نکنید. این کار را به فردای روز آبیاری موکول نمایید.

 

* کودهایی که به فرم کلات EDDHA هستند را به هیچ عنوان محلولپاشی نکنید و فقط به شکل خاکی و همراه با آب آبیاری مصرف نمایید.

 

* ترکیبات هیومیکی، به خصوص آنهایی که فاقد فولویک اسید هستند، به دلیل درشتی مولکول‌هایشان، مناسب محلولپاشی نیستند. از طرفی، با توجه به خاصیت اصلاح‌کنندگی که در خاک دارند، بهتر است به شکل خاکی و همراه با آبیاری مصرف شوند.

 

* کودهای محلولپاشی را نباید به هیچ عنوان جایگزین کود آبیاری نمود. زیرا بخش اصلی تغذیه گیاه از طریق ریشه تامین می‌شود و محلولپاشی تنها تاثیر سریع و موقت دارد و باید در کنار کود آبیاری و به شکل مکمل در جهت تامین سریع و کارامد عناصری لحاظ شود که جذبشان از طریق ریشه با مشکل مواجه است.

 

* بر روی میوه‌های در حال رسیدن و رنگ‌گیری، به هیچ وجه ترکیبات کودی نیتروژن‌دار محلولپاشی نکنید یا حتی الامکان درصد نیتروژن ترکیب کمتر باشد.

 

* در صورت عدم آگاهی از پیشینه مصرف کود در زمین زراعی و بدون بررسی نتایج آزمون خاک و برگ، توصیه‌های کارشناسی برای مصرف کود، کارایی لازم را نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Awesome Work

You May Also Like

×