یکی از دغدغه‌های خیار‌کاران، زردی زودتر از موعد برگ‌ها بعد از برداشت اول و دوم است، در حالیکه برداشت میوه خیار به صورت مستمر در چندین نوبت بوده و از این نظر برای داشتن تناژ خوب در سطح زیر‌کشت، بوته‌ها باید از نظر سبزینگی برگ‌ها و همینطور گلدهی و تشکیل میوه به شکل مناسبی تقویت شوند. بنابراین دو هدف خواهیم داشت: حفظ سبزینگی برگ‌ها و تقویت گلدهی و میوه‌دهی.

برای داشتن عملکرد مطلوب و برداشت مقدار محصول قابل قبول، ابتدایی ترین کار، تامین مواد‌غذایی مورد نیاز برای رشد مناسب بوته‌های خیار است و اولین علامت مثبت، سبزینگی کامل برگ‌ها می‌باشد. پس پیشنهاد ما برای داشتن برگ‌هایی سبز و سرشار از مواد غذایی، محلولپاشی ترکیب شگفت انگیز ریزمغذی‌ها یا همان کاره‌کمبی است. کاره‌کمبی داشتن بالاترین درصد عناصر ریزمغذی همچون آهن، روی و منگنز به همراه مس، کلید سرسبزی طولانی مدت بوته‌های خیار است.

توجه داشته باشید برای تولید محصول بیشتر، گلدهی بالای بوته‌ها کافی نیست، چرا‌که گل‌های تشکیل شده باید تبدیل به میوه شوند تا محصولی برای ما داشته باشند. پس باید از کودی استفاده کرد تا علاوه‌بر تقویت گلدهی بوته‌ها، درصد تبدیل گل به میوه را نیز افزایش دهد. موبورسین حاوی درصد بالای عناصر روی، بور و مولیبدن، ترکیبی قدرتمند و بی‌رقیب برای تقویت معجزه‌آسای گلدهی در تمامی گیاهان زراعی و باغی و به خصوص خیار محسوب می‌شود. محلولپاشی این کود، رشد برگ‌ها را تحریک نموده، باعث تشکیل جوانه‌های گل در بوته‌ها شده و در ادامه بیشترین تعداد ممکن گل‌ها تبدیل به میوه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Awesome Work

You May Also Like

×